پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229015
آمريکا ممکن است روزهاي آينده از برجام خارج شود/ يادمان نمي‌رود اولين ديپلمات ما در لندن کشته شد
تاریخ انتشار : 1396/10/19 09:38:57
نمایش : 1610
معاون وزير امور خارجه گفت: تلاش‌هاي رئيس جمهور آمريکا براي از بين بردن برجام، ممکن است در چند روز آينده به نقطه‌اي برسد که آمريکا به طور کامل از برجام خارج شود و جامعه بين‌الملل بايد براي اين مرحله آمادگي داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيّد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه امروز(دوشنبه 18 دي‌ماه) در دومين کنفرانس امنيتي تهران در واکنش به اظهارات جک استراو مبني بر اينکه ديپلمات‌ها بايد امنيت داشته باشند اظهار داشت: يادمان نمي‌رود که اولين ديپلمات ما در لندن کشته شد.

وي با بيان اينکه برجام تنها تجربه حل و فصل مسالمت آميز يک بحران، درگيري و اختلاف در زمان معاصر است تصريح کرد: اين به ما درس مي‌دهد که هنوز مي‌توان به راه‌حل‌هاي ديپلماتيک اميد داشت.

وي ادامه داد: البته بعضي از مسال مثل مقابله با گروه‌هاي تروريستي مثل داعش از راه ديپلماسي قابل حل نيست و يا مردمي که کشورشان تحت اشغال است نمي‌توانند به جاي مقابله، لزوماً به مذاکره بپردازند.

عراقچي با بيان اينکه مهمترين نکته‌اي که وجود دارد اين است که تلاش کنيم برجام به يک تجربه موفق در عرصه بين‌المللي و منطقه‌اي تبديل شود اظهار داشت: متأسفانه اينجا جايي است که آمريکا نقش منفي خود را ايفا مي‌کند براي اينکه بر عکس تبديل به يک تجربه شکست خورده شود.

وي ادامه داد: منطقه ما مسلماً بدون برجام منطقه امن‌تري نخواهد بود؛ اين يک نکته کاملاً روشني است.
کاري که رييس جمهور آمريکا در يک سال گذشته کرده و براي از بين بردن برجام تلاش مي‌کند اين در حقيقت منجر به اين مي‌شود که يک تجربه موفق بين‌المللي تبديل به يک تجربه شکست خورده مي‌شود.

عراقچي با بيان اينکه اين هم براي نظام بين الملل هم براي نظام عدم اشاعه تسليحات و هم براي امنيت منطقه ما يک خطر بسيار بزرگ خواهد بود تصريح کرد: 
تلاش‌هاي رئيس جمهور آمريکا براي از بين بردن برجام، ممکن است در چند روز آينده که موعد تمديد اسقاطي‌ها يا ويورها است به نقطه‌اي برسد که آمريکا به طور کامل از برجام خارج شود و جامعه بين‌الملل بايد براي اين مرحله آمادگي داشته باشد.

وي ادامه داد: حرکت آمريکا و ترامپ در جهت از بين بردن برجام است و جمهوري اسلامي ايران مسلماً همه سناريوها را آماده کرده است. چه با حفظ برجام چه با از بين رفتن برجام، ما آمادگي داريم.

عراقچي افزود: جامعه بين‌الملل و منطقه ما بيشتر ضرر خواهد کرد.به دليل تبعاتي که از بين رفتن يک تجربه موفق ديپلماتيک مي‌تواند براي جامعه بين‌الملل داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html